Ads 468x60px

Tuesday 2 February 2016

VIVIX dan Ramuan Terbaiknya!!

Vivix merupakan supplemen anti penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan dan kajian selama bertahun-tahun oleh Shaklee. Bahan-bahan yang terkandung dalam Vivix merupakan bahan atau produk yang mempunyai kuasa ANTI OKSIDAN yang sangat-sangat TINGGI.

Apakah RAMUAN HEBAT yang terkandung dalam VIVIX?

Khasiat yang terkandung dalam Vivix merupakan kebaikan yang terdapat dalam resveratrol dan polifenol. Ada banyak jenis polifenol termasuklah resveratrol dan jenis-jenis anti oksidan yang lain. 

Tumbuhan semulajadi yang mempunyai anti oksidan yang sangat tinggi


Kandungan utama Vivix terdiri daripada tumbuhan botani yang kaya dengan Resveratrol dan Polifenol


4 Ramuan Utama Vivix


Polygonum Cuspidatum



Polygonum Cuspidatum (juga dikenali sebagai Knotweed Jepun) adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ia merupakan sumber komersial Resveratrol yang terdapat dalam  ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah.Banyak ujian makmal dilakukan dan ujian kajian tersebuta menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.


Anggur Muscadine

Saiz anggur muscadine ini adalah sebesar bola golf tau..Ia merupakan anggur liar yang terdiri daripada 20 pasang kromosom berbanding anggur biasa yang mempunyai 19 pasang kromosom sahaja. Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur yang mempunyai lebih satu kromosom. Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi dan telah menunjukkan  mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.


Lobak Ungu

Ia merupakan sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuklah carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins iaitu anti oksidan yang mustajab

Anthocyanins adalah anti oksidan utama yang terdapat dalam carrot yang berwarna ungu - kuning dan ungu -oren. Carrot yang berwarna ungu - kuning mengandungi kapasiti anti oksidan tertinggi.

Asid klorogenik adalah anti oksidan yang paling banyak terdapat dalam semua jenis carrot dan dipercayai bertanggungjawab dalam mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi

Kajian juga telah menunjukkan Anthocyanins memberi kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotein yang berkemampuan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung


Elderberry (Sambucus Nigra)

Elderberry mengandungi flavonoids yang mempunyai ciri anti oksidan yang kuat justeru mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan bakteria dan virus. Salah satu manfaatnya adalah dengan keberkesanannya dalam mengubati simptom flu terutama sekali influenza B.

Elderberry juga sangat kaya dengan anthocyanins yang memberi kesan anti radang serta mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.
Di samping itu, ia juga mengandungi vitamin A, B dan C serta nutrien seperti asid amino, carotenoids, tannin dan rutin.

Elderberry mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung, termasuk stroke dan serangan sakit jantung. Ia turut bermanfaat dalam mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan masalah penghadaman.


Manfaat utama Resveratrol





Berminat untuk mencuba???
Hubungi saya untuk dapatkan tips kesihatan dan konsultansi yang betul


Izwah Ghazali
Shaklee Independant Distributor
012-9182901





No comments:

 

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Disediakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my