Ads 468x60px

Saturday 28 September 2013

SUSU ESP TERBAIK!!


Salam...

Hari ni nak berkongsi tentang kebaikan dan manfaat yang kita perolehi dari susu ESP...
Sejak mengenali susu ESP ramai yang dok cerita susu ESP ni 'hot seller'..mcm goreng pisang panass!!
Saya tertanya-tanya jugak betul ke? apa yang hebat sangat ?? Sebab saya ni liat sikit nak minum susu..hehe
Tapi disebabkan saya tengah mengandung masa tu, saya cube jugak try minum susu ni..for the sake of my baby...

Rupa-rupanya rasa susu ni lain daripada susu yang ada di pasaran..rasanya SEDAP DAN LAZAT!!! Bila tekak saya boleh terima, x rasa nak muntah balik, meaning lulusla...memang saya akan terus consume susu ni sampai bila-bila..

Dann... sejak saya minum susu ESP, saya perasan badan saya lebih bertenaga, x cepat lapar (biasanya kalu saya minum susu ni pukul 8 pagi, pukul 1 tengahari la baru saya terasa nak makan makanan berat.., okla dengan keadaan saya yang tengah preggy ni), lepas tu strech mark kat perut hilang habis.., rambut pun jadi lembut, itu pun mak bidan yang tegur rambut lembut..saya x perasan pun..hehe..dan yang paling ketara berat badan terkawal dan sistem penghadaman sangat2la LAWAS..kalau x,, 2,3 hari skali baru nak 'membuang'.. tu pun termenung lama kat dalalm toilet..hahaha..
Itulah apa yang saya rasa dan alami lepas minum susu ESP..

Sekarang, jom kita tengok apa dia susu ESP ni dan apa lagi khasiat yang susu ni boleh beri pada kita...

Energizing Soy Protein (ESP)

Susu ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan dan memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi ' non-GMO' (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Ia diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzen.

ESP juga merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh kita. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Protein soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik.

Ia adalah makanan utama dalam program Shaklee dan SANGAT PENTING dalam diet harian kita. Susu ESP sangat sesuai untuk semua peringkat umur dan golongan.. tidak kira tua atau muda, termasuklah ibu-ibu yang hamil. ESP juga sangat sesuai untuk penghidap kencing manis kerana ia mengandungi kandungan Indeks Glisemiks (G.I) yang rendah iaitu 39.

Satu hidangan SUSU ESP ini bersamaan 4x ganda TELUR
                                                              2x ganda DAGING
                                                              12x ganda SUSU

Selain itu Susu Soya Protein ini adalah RENDAH LEMAK, TIADA KOLESTROL, TIADA ASID URIC, BEBAS LAKTOSA dan SANGAT MUDAH DISERAP OLEH TUBUH. Susu ini juga TIDAK MENGANDUNGI PERISA TIRUAN, PEMANIS, PEWARNA dan BAHAN PENGAWET.

Kelebihan/Manfaat ESP






No comments:

 

Copyright

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Disediakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my